Ücretsiz kitap ve süt dağıtabilen devlet kıyafet de dağıtabilir

Tek tip kıyafetlerden kurtaralım çocukları. Hatta 'tek tip insan' yetiştirmekten kesinlikle uzak duralım. Eyvallah. Ama lütfen ayrıştırıcı olmadan.

Tek tip kıyafetlerden kurtaralım çocukları.

Hatta ‘tek tip insan’ yetiştirmekten kesinlikle uzak duralım.

Eyvallah.

Ama lütfen ayrıştırıcı olmadan.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın kıyafet yönetmeliğinden bahsediyorum.

Mesela, bizim zamanımızda, dönem ya da yılsonu yaklaşırken arkadaşlar arasında piknik düzenlenirdi.

Pikniğe de okul kıyafetiyle gidecek halimiz yok ya.

Herkes en güzel kıyafetlerini giyip gelecek.

Hoş…

Zaten düzgün bir okul kıyafetin yok ki sivil giyebileceğin güzel elbiselerin olsun.

Yoktu da.

Sınıfın hepsi davetli.

Kim geliyor?

Ali Ağaoğlu’nun reklam filminde dediği gibi; ‘bu değil, bu değil, bu hiç değil’ cinsinden tercih edemeyeceği kadar kıyafeti olanlar gelecek.

Ortalama sınıf mevcudu 30 kişi ise gelebileceklerin sayısını siz hesap edin.

Ben söyleyeyim,  toplam beş kişiydi gidebilen. Zaten pikniği düzenleyenin babası da askerdi.

Ertesi günde sınıfa gelip anlatırlardı ballandıra ballandıra.

Ben gidemeyenler tarafında olduğum için o psikolojiyi birebir yaşayanlardanım. Dışlanılmışlığının farkına varırsın mesela. Ve bu dışlanma psikolojisi her şeyi bitirir. Bazen öğrenciyi daha çok derslerine sarılmaya iter ki bu çok az yaşanan bir alternatiftir., bazen de okuldan, öğrencilikten soğutur.

Buraya kadar anlattıklarım ilkokulda yaşadıklarım. Siz bir de bu durumu liseye yani ergenliğe uyarlayın.

Siz neden bahsediyorsunuz ?

Ben, bir klubün futbol altyapısının seçmelerinde her şeyi hak ettiğim halde futbol hayatımı başlamadan bitirdim.

Sebep neydi biliyor musunuz?

İdmanlara giyecek ayakkabı ve eşofman alamadığım için.

İlk defa CHP’nin muhalefeti ufak detaylar hariç kayda değerdi.

Yine eksik muhalefet…

Çünkü sadece projeyi eleştirmek her şeyi çözmüyor. Ya da böyle muhalefet edilmez.

O zaman muhalefetin yapamadığını yapayım ve tek tipten kurtulma noktasında yardımcı olayım.

Tamam…

Kıyafet serbest olsun.

Bütün öğrencilere kitap dağıtabilen ‘sosyal devlet’ bütün öğrencilere kıyafet de dağıtabilir.

Zengin fakir ayırt etmeden.

Bu pekâlâ yapılabilir.

Hem ücretsiz kitap dağıtımında da aynı amaç güdülmedi mi?

Ayrımcılığa dur demek…

Kimse mağdur edilmeden, kimsenin garibanlığı yüzüne vurulmadan bunu yapmak daha iyi bir yöntem olmaz mı?

Fizyolojik gelişimine faydalı olmak için süt dağıtırken, sosyal olmasını sağlamak için de bunları yapabilmek önemli.

Aksi halde süt dağıtarak sağlıklı beden yetiştirirken kıyafet ayrımcılığı ile asosyal nesiller yetiştirmek de var işin ucunda.

Benden söylemesi…