Almanya'da elektriklerin bilinenden iki kat fazla kesildiği ortaya çıktı. Yapılan son araştırmalara göre "Blackout" olarak adlandırılan kesintilerin sayısının yılda 400 bine kadar vardığı tahmin ediliyor.
Federal Şebeke Ajansı'nın geçen yıla ait resmi rakamları ise kesinti sayısını yaklaşık 206 bin olarak gösteriyor. Sanayi Enerjisi ve Ağır Sanayi Birliği (VIK) Genel Müdürü Annette Loske konu hakkında Bild Online'a yaptığı açıklamada, "Birçok şirket Federal Şebeke Ajansı'nın kayıtlarına girmediği üç dakikanın altındaki elektrik kesintilerinden şikayet ediyor. Kendi kayıtlarımıza göre asıl kesinti sayısı muhtemelen ajansın açıkladığı rakamın iki katı seviyesinde bulunuyor." diye konuştu. Uygulamaya bakıldığında da üç dakikanın altındaki elektrik kesintilerinin resmi kayıtlara geçmediği görülüyor. Uzmanlar da bu nedenle kesintiler hakkında gerçekçi bir tablo oluşmadığı kanatini taşıyor.
SANAYİ İŞLETMELERİ BU KIŞI KARANLIKTA MI GEÇİRECEK?
Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği (DIHK) Başkanı Prof. Hans-Heinrich Driftmann ilk atom santrali kapatıldığından bu yana sanayi işletmelerinden elektrik kesintileri hakkında gelen şikayetlerin arttığını belirterek, "Elektrik tedarik güvencesi büyük bir risk arz ediyor." diye konuştu. Elektrik tedarik şirketlerinden 50hertz'den yapılan açıklamada ise şebeke arızalarının arttığı doğrulandı. Açıklamada ayrıca "Blackout" olarak adlandırılan kesintileri düzenlemek için iki günde bir düzenleyici müdahaleler yapılmak zorunda kalındığı belirtildi.
DIHK Başkanı Driftmann sadece birkaç saniyeyle sınırlı olan kesintilerin dahi şirketlere ağır zarar verebildiğini belirterek, "Kesintiden sonra üretimde kullanılan hattın yeniden çalıştırılması çok uzun vakit alıyor." dedi. FDP Genel Başkan Yardımcısı Birgit Homburger kesintiler nedeniyle oluşan maddi kaybın her yıl milyonlarca euroya ulaştığına dikkat çekerek, "Federal Şebeke Ajansı'nın bir an önce bütün kesintilerin kaydını tutmaya başlaması gerekiyor." ifadelerini kullandı. CİHAN
Federal Şebeke Ajansı'nın geçen yıla ait resmi rakamları ise kesinti sayısını yaklaşık 206 bin olarak gösteriyor. Sanayi Enerjisi ve Ağır Sanayi Birliği (VIK) Genel Müdürü Annette Loske konu hakkında Bild Online'a yaptığı açıklamada, "Birçok şirket Federal Şebeke Ajansı'nın kayıtlarına girmediği üç dakikanın altındaki elektrik kesintilerinden şikayet ediyor. Kendi kayıtlarımıza göre asıl kesinti sayısı muhtemelen ajansın açıkladığı rakamın iki katı seviyesinde bulunuyor." diye konuştu. Uygulamaya bakıldığında da üç dakikanın altındaki elektrik kesintilerinin resmi kayıtlara geçmediği görülüyor. Uzmanlar da bu nedenle kesintiler hakkında gerçekçi bir tablo oluşmadığı kanatini taşıyor.
SANAYİ İŞLETMELERİ BU KIŞI KARANLIKTA MI GEÇİRECEK?
Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği (DIHK) Başkanı Prof. Hans-Heinrich Driftmann ilk atom santrali kapatıldığından bu yana sanayi işletmelerinden elektrik kesintileri hakkında gelen şikayetlerin arttığını belirterek, "Elektrik tedarik güvencesi büyük bir risk arz ediyor." diye konuştu. Elektrik tedarik şirketlerinden 50hertz'den yapılan açıklamada ise şebeke arızalarının arttığı doğrulandı. Açıklamada ayrıca "Blackout" olarak adlandırılan kesintileri düzenlemek için iki günde bir düzenleyici müdahaleler yapılmak zorunda kalındığı belirtildi.
DIHK Başkanı Driftmann sadece birkaç saniyeyle sınırlı olan kesintilerin dahi şirketlere ağır zarar verebildiğini belirterek, "Kesintiden sonra üretimde kullanılan hattın yeniden çalıştırılması çok uzun vakit alıyor." dedi. FDP Genel Başkan Yardımcısı Birgit Homburger kesintiler nedeniyle oluşan maddi kaybın her yıl milyonlarca euroya ulaştığına dikkat çekerek, "Federal Şebeke Ajansı'nın bir an önce bütün kesintilerin kaydını tutmaya başlaması gerekiyor." ifadelerini kullandı. CİHAN
















