Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay, 2013 Yılı Bütçesinin 1. turunda
Hükümet adına konuşma yaptı ve milletvekillerinin eleştirilerini
yanıtladı.Atalay, AK Parti iktidarının 10 yılı Türkiye için çok iyi
değerlendirdiğini, tek parti hükümetinin sağladığı bu istikrardan
Türkiye'nin her açıdan kazançlı çıktığını ifade etti.İki tesisin MİT'in bünyesine katılmasından dolayı MİT bütçesinde bir
miktar artış olduğunu belirten Atalay, ''Genelkurmay Elektronik
Sistemler Komutanlığı'nın MİT'e katılması, iki kurumun irtibatı ve
anlaşmasıyla olmuş bir çalışmadır. Burada ikili bir işlem yürüyordu, bu
bir anlamda tasarruftur'' diye konuştu.Atalay, AK Parti'nin başkanlık sistemiyle ilgili teklifini Anayasa
Uzlaşma Komisyonu'na sunduğunu, her partinin farklı konularda sunumu
olabildiğini, bunların değerlendirileceğini söyledi.Milletin oyuyla 11. yıllarını yaşadıklarını anımsatan Atalay, ''İki
kişiden birinin oyuyla. Konda'nın birkaç gün önceki son araştırmasında,
AK Parti'nin oyu yüzde 51,5. Aldığımız oyun üzerinde'' bilgisini verdi.Meclis'teki milletvekillerine ilişkin ''kirli parmaklar'' ifadesini kınadığını belirten Atalay, şunları söyledi:
''Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan, Türkiye'yi yücelten, yükselten, bu dönemin en başarılı siyasi liderleridir. Tarih bunu böyle anacak. 'Erdoğan korkak' diyor, gülerler buna. Bunu düşünebiliyor musunuz? Ben Erdoğan ile 11 yıldır çalışıyorum. Erdoğan, omurgalı bir adamdır, dik duran bir siyasi liderdir. Biz laf olsun diye söylemeyiz. Biz yaşadığımızı biliyoruz, tespitimizi söyleriz. Dünya bilir Erdoğan'ın dik duran, inandığı yolda korkusuzca hareket eden lider olduğunu. Siz de bunu çok iyi bilirsiniz. Şöyle bir liderimiz olsaydı diye gıpta edersiniz. 10 yıla bakarsanız bunun kararını en iyi siz verirsiniz.''
aa
''Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan, Türkiye'yi yücelten, yükselten, bu dönemin en başarılı siyasi liderleridir. Tarih bunu böyle anacak. 'Erdoğan korkak' diyor, gülerler buna. Bunu düşünebiliyor musunuz? Ben Erdoğan ile 11 yıldır çalışıyorum. Erdoğan, omurgalı bir adamdır, dik duran bir siyasi liderdir. Biz laf olsun diye söylemeyiz. Biz yaşadığımızı biliyoruz, tespitimizi söyleriz. Dünya bilir Erdoğan'ın dik duran, inandığı yolda korkusuzca hareket eden lider olduğunu. Siz de bunu çok iyi bilirsiniz. Şöyle bir liderimiz olsaydı diye gıpta edersiniz. 10 yıla bakarsanız bunun kararını en iyi siz verirsiniz.''
aa



















