Büyükşehirlerden Adana, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, Konya, Kocaeli,
Kayseri, Mersin, Samsun, Sakarya ve Trabzon'da sterilizasyon,
Kocaeli'nde de bir yakma tesisi bulunuyor.2014'te yürürlüğe girecekBakanlık, yakılarak ya da sterilizasyon tesislerinde işleme tabi
tutulup, düzenli depolanarak bertaraf edilen tıbbi atık konusunda yeni
bir uygulama hazırlığına başladı. Tıbbi atıkların bertarafı konusunda
hazırlanan yönetmelikle büyükşehirlerde yakma tesisleri bulundurulması
zorunlu hale getirilecek. İnsan sağlığı açısından risk oluşmaması için hazırlanan yönetmelik, 1 Ocak 2014 tarihinde yürürlüğe girecek. İstanbul, Ankara, Aydın,
Balıkesir, Denizli, Hatay, Malatya, Manisa, Kahramanmaraş, Mardin,
Muğla, Tekirdağ, Şanlıurfa ve Van, yakma tesisi bulunmayan, 2014 yılına
kadar kurması gereken büyükşehirler arasında bulunuyor.
aa
aa

















