ŞİÖ, ticaret davalarına bakacak ortak kurum planlıyor
Kırgızistan'da bugün yapılan Şanghay İşbirliği Örgütü (ŞİÖ) başbakanlar zirvesinde konuşan örgütün yeni Genel Sekreteri Dmitri Mizintsev, ticaret davalarına bakan ortak bir merkezin kurulacağını söyledi. Mizintsev, ekonomik anlaşmazlıkları konusunda "Yargısız Önleme Merkezi" kurmayı planladığını ifade etti.ŞİÖ başbakanlarından teklifini desteklemel
Kırgızistan'da bugün yapılan Şanghay İşbirliği Örgütü (ŞİÖ) başbakanlar zirvesinde konuşan örgütün yeni Genel Sekreteri Dmitri Mizintsev, ticaret davalarına bakan ortak bir merkezin kurulacağını söyledi. Mizintsev, ekonomik anlaşmazlıkları konusunda "Yargısız Önleme Merkezi" kurmayı planladığını ifade etti.
ŞİÖ başbakanlarından teklifini desteklemelerini isteyen Mizintsev, Yargısız Önleme Merkezi aracılığı ile ŞİÖ ülkeleri arasında meydana gelen mali anlaşmazlıkları yargıya varmadan çözüme ulaştırabileceklerini vurguladı. Yeni Genel Sekreter Mizintsev, ŞİÖ ülkelerinin ticaret odalarında birikmiş anlaşmazlıkların çokluğu, söz konusu kurumun gerekliliğini gösterdiğini kaydetti.
Mezintsev, gelecek yıl konuyla ilgili Rusya'da bir konferans düzenlenmeyi planladıklarını bildirdi
CİHAN