"Veliler çocukları ile zaman geçirmeli"
Muş Rehberlik ve Araştırma Merkezi rehber öğretmenlerinden Serçem Altunakar, velilerin çocukları ile zaman geçirmesi gerektiğini belirterek, aksi halde çocukların tamamen eve ve bilgisayara bağlı kaldıklarını söyledi.
Muş
Rehberlik ve Araştırma Merkezi rehber öğretmenlerinden Serçem
Altunakar, velilerin çocukları ile zaman geçirmesi gerektiğini
belirterek, aksi halde çocukların tamamen eve ve bilgisayara bağlı
kaldıklarını söyledi.
Eskiden çocukların sokaklarda
oyunlar oynadıklarını anlatan Altunakar, "Bizim çocukluğumuz çok çok
farklı idi, sokaklarda oynar gülerdik, ama şimdiki çocukların
gelişmelerine baktığımız zaman oyun açısından onlar tamamen eve ve
bilgisayara bağlı kalıyorlar, bizim gibi değiller. Biz eğleniyorduk,
onların eğlendiklerini düşünmüyorum. Bilgisayarların gelişim açısından
da çok faydalı olduğunu düşünmüyorum. Bilgisayar belki biraz rahatlatıcı
bir yönü var, ama sadece masa başında oyun oynamak onlara yeterli
değil." dedi.
Psikolog Sebahat Karaçelik ise değişen
toplum ile birlikte artık anne ve babaların kendi tercihlerini
çocuklarına yaptıramadığın, çocukların kendi istedikleri gibi tercihleri
yaptıklarını belirtti. "Artık etrafımıza baktığımız zaman çocuklar
kendi oyuncaklarını seçmekte." diyen Karaçelik, şunları söyledi:
"Değişen topluma değişen kültüre ayak uydurmakta, fakat yanlış tercikler
yapmaktadırlar. Şöyle ki eski oyunlarımız kuklalarımız,
saklambaçlarımız, körebelerimiz, hepsi birer masal gibi akıllarında anne
ve babalarından dinledikleri birer masal haline dönüşmektedir. Çocuklar
artık internet oyunları, cep telefonları veya yapay pilli oyuncaklar
ile oynayarak eskiden oynanan oyunların hepsini tarih etme yoluna doğru
gitmektedirler."
Öğrencilerden Selma Arı ise "Dışarıda
oynadığımız oyunlarımız daha güzel. Bilgisayar ya da diğer oyuncaklar
bizim hayal dünyamızı kısıtlıyor, ama mecburen oynuyoruz." ifadesini
kullandı.