Veliler aşure yapmakta yarıştı
Merzifon Ahi Koleji tarafından bu yıl birincisi gerçekleştirilen aşure yarışması veliler arasında gerçekleştirildi.
Merzifon Ahi Koleji tarafından bu yıl birincisi gerçekleştirilen aşure yarışması veliler arasında gerçekleştirildi.
Kolej salonunda yapılan yarışmaya 90 aşure görücüye
çıktı. Yarışmanın değerlendirme jürisinde Özlem Aktan, Ahmet Özdemir,
Mehmet Ali Kargı, Ertan Yiğici, Ayşen Yiğici ve Enver Hür yer aldı.
Yarışma
öncesi konuşma yapan okul müdürü Arslan Cömert, katılan tüm velilere
teşekkür ederek, yarışmayı gelenekselleştirmeyi planladıklarını ifade
etti. Cömert, "Muharrem ayı denilince insanların aklına aşure gelir.
Aşure demek sevgi demek, dayanışma demek, kardeşlik demek, birlik ve
beraberlik demek, bunu çoğaltmakla bitmez. Bu günde bizler de birlik ve
beraberliği pekiştirme adına hem tanışma hem de velilerimize sosyal
etkinlik olsun diye bu tarz bir yarışma düşündük. Katılan herkese çok
teşekkür ediyorum.’’ dedi.
Altı kişilik jüri ekibi,
aşureleri tat, koku, görsellik ve kıvam gibi kriterlere göre
değerlendirdi. Bir taraftan öğrenciler şiirler okurken, bir taraftan
veliler arasında hediye çekilişi gerçekleştirildi. Yarışmada velilerden
Celile Çokgezen birinci, Ayşegül Geçgel ikinci ve Sevgi Elbeş üçüncü
oldu. Birinciye yarım altın, ikinciye çeyrek altın, üçüncüye hatıra
altını verildi.