Vatandaş Yüksek Hızlı Tren istiyor
Bakan Yıldırım, vatandaşların yüzde 80'inin maliyeti ne olursa olsun yüksek hızlı tren hatlarının yapımına devam edilmesini istediğini söyledi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada,
2023
ve 2035 yılına kadar demiryollarında yol haritalarını belirlediklerini
anlatarak, "10 bin kilometre yüksek hızlı tren yolu ve 4 bin kilometre
konvansiyonel demiryolu yaparak, mevcut ağı iki katından fazlasına
çıkaracağız" dedi.
Artık her ilin yüksek hızlı tren istediğini
belirten Yıldırım, "Önceden nereye gitsem karayolu isteniyordu. Şimdi
nereye gitsem 'yüksek hızlı tren bizim ile, bizim ilçeye ne zaman
gelecek' sorusuyla karşılaşıyorum" diye konuştu.
Vatandaşların
taleplerinin ne kadar karşılandığının tespiti için dönem
dönem yaptıkları kamuoyu araştırmasına göre, vatandaşların yüzde 80'inin
maliyeti ne olursa olsun yüksek hızlı tren hatlarının yapımına devam
edilmesini istediğini, yüzde 90'ının hızlı trenle grur duyduğunu
belirten Yıldırım, hızlı trenin Türkiye'yi gelişmiş ülkeler ligine
yükselttiğine inananların oranının ise yüzde 65'i bulduğuna dikkati
çekti. Yıldırım, ankete katılanların yüzde 77'sinin yüksek hızlı treni
hükümetin ve devletin başarısı olarak gördüğünü söyledi.
AA