Türkiye otomotivde yeni bir devir açıyor
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye'de verilen Tip Onay Belgelerinin, AB'de tanınması ve serbest dolaşıma girmesi amacıyla bir çalışma başlattı.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı başlattığı yeni bir
çalışma ile Türkiye'de verilen Tip Onay Belgelerinin, Avrupa Birliği'nde
(AB) tanınması ve Türkiye'den Tip Onay Belgesi alan araçların
AB ülkelerinde de serbest dolaşıma girmesi amacıyla bir çalışma
başlattı.
Türkiye sanayisinin en önde gelen ve üretiminin yaklaşık
yüzde 75'ini AB ülkelerine ihraç eden otomotiv sektörü, bugün
itibarıyla AB ülkelerine ihraç edeceği her bir tip araç için büyük
meblağları Türkiye dışına aktarıyordu.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanı Nihat Ergün, bakanlık olarak otomotiv sektöründe AT Tip Onay
Belgesinin verilmeye başlanmasıyla birlikte, Türkiye'de yerleşik
otomotiv imalatçısı firmaların Avrupa Birliği belgelendirme
kuruluşlarına aktardıkları ve her yıl yaklaşık 500 milyon dolar
seviyelerinde olan bu meblağın, Türkiye'de kalmasının hedeflendiğini
bildirdi.
AA