ÖSYM sınavlara 189 milyon lira harcadı
ÖSYM'nin geçen yıl boyunca yaptığı ve yaklaşık 5,5 milyon adayın katıldığı sınavların maliyeti 189 milyon 922 bin 739 lirayı buldu.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nin (ÖSYM) Prof. Dr. Ali Demir başkanlığındaki ilk faaliyet raporu yayımlandı.
2011 ÖSYM Faaliyet Raporu'nda kurum hakkında genel bilgilere, amaç ve hedeflere, faaliyetlere ilişkin bilgilere yer veriliyor.
Kurumun
geçen yıl yaptığı sınavların maliyeti 189 milyon 922 bin 739 lirayı
bulurken; üniversiteye giriş sınavları, en yüksek maliyeti oluşturdu .
LYS'ler için 35 milyon 752 bin 420 lira, YGS için ise 32 milyon 399 bin 834 lira harcandı.
Sınavlarda görevliler için ise 83 milyon 896 bin 188 lira ücret ödendi.
ÖSYM,
soru bankası ve elektronik test oluşturma
sisteminin gerçekleştirilmesini, adaylar üzerinden sınav
güvenliği baskısının kaldırılması için teknolojik
çözümlerin üretilmesini hedefliyor.
AA