İnternette fatura sürprizine son
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, "İnternet Servis Sağlayıcıları, vatandaşı kota dolmadan önce kısa mesajla bilgilendirecek" dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK) tarafından alınan ''Kullanım
Miktarı Sınırlı Hizmetler'' konulu karar uyarınca, internet kotasının
yüzde 80'ine ve yüzde 100'üne ulaşıldığında cep telefonu numara bilgisi
bulunan abonelere, kısa mesaj ile bilgilendirme yapılacağını belirtti.
Cep
telefonu numara bilgisi bulunmayan, ancak elektronik e-posta bilgisi
bulunan abonelere de kota bilgilendirmesinin, elektronik posta ile
yapılacağı ifade eden Yıldırım, kararın internet kullanıcılarının fazla
ödeme yapmak zorunda bırakılmasını önlemek ve tüketicileri korumak
amacıyla alındığını söyledi.
Yıldırım, BTK'nın söz konusu
kararının İSS'lere tebliğ edilmesinin ardından başlayacağını kaydetti.
Bu sayede zaman zaman karşılaşılan sürpriz faturaların ve yaşanan
mağduriyetlerin önüne geçilmiş olacağını belirten Yıldırım,
''Vatandaşlarımız gönül rahatlığıyla internet kullanmaya devam edecek''
dedi.
aa