Aşure yarışması; Türkler pişirdi, Ruslar not verdi
Rusya'nın St. Petersburg şehrinde düzenlenen aşure yarışması Rus ve Türk aileleri bir araya getirdi.
St. Petersburg Rus-Türk Kültür Merkezi’nde düzenlenen "En Tatlı Yarışma”
adlı aşure yarışmasına, St. Petersburg’da yaşayan Türk hanımları
katıldı. Evlerinde yaptıkları aşureleri Rus akademisyenlerden oluşan
jüriye sunan Türk ev hanımları, birinci olabilmek için tüm hünerlerini
ortaya koydu.
St. Petersburg Devlet Üniversitesi öğretim
görevlileri Natalya Bogolyubova, Yuliya Nikolayeva ve Tatyana
Aleksandrova’dan oluşan jüri birinciyi seçerken epey zorlandı. Yapılan
aşureleri tek tek tadan jüri üyeleri, tüm aşureleri belli kriterlere
göre derecelendirdi.
Yarışmada ayrıca gelen davetliler için
"Neva Grubu” küçük bir konser verdi. Çeşitli Rusça ve Türkçe şarkıları
seslendiren grup izleyicilerden büyük alkış aldı.
Konserden sonra
açıklanan sonuçlarda Songül Karabıyık adlı ev hanımı birinci oldu.
Yarışmanın birincisine bazı Rus firmaları tarafından hediye çeki
verilirken, ilk üçe girenlere çeşitli ödüller takdim edildi. Ayrıca,
gelen davetlilere de aşure ikram edildi.
Yarışmayla ilgili
görüşlerini dile getiren St. Petersburg Devlet Teknik Üniversitesi
Uluslararası ilişkiler 3. Sınıf öğrencisi Mariya Vasina, aşureyi ilk kez
tattığını söyledi. Tadını oldukça lezzetli bulduğunu ifade eden Vasina,
aşurenin ortaya çıkma hikâyesinin de kendisini oldukça etkilediğini
dile getirdi.
İnanışa göre, Hazreti Nuh’un gemisi Ağrı Dağı’na
oturduğunda gemide bulunanlar, tufandan kurtuldukları için gemide arta
kalan çeşitli hububattan bir tatlı pişirerek bir anlamda olayı kutladı.
Bu yüzden Hz. Nuh’un tufandan kurtulduğuna inanılan Muharrem ayının 10.
Günü Müslümanlar arasında Aşure günü olarak kutlanıyor.