'Türkiye, organik kivi üretimiyle dünyada adından söz ettirecek'
Rize Kivi Üreticileri Birliği Başkanı Nevzat Paliç, Doğu Karadeniz'de 15 Kasım'da başlayan kivi hasadının, hızla devam ettiğini söyledi. Paliç, "Ülkemiz, hiçbir ilaçlama olmadan doğal
Rize Kivi Üreticileri Birliği Başkanı Nevzat Paliç, Doğu
Karadeniz’de 15 Kasım’da başlayan kivi hasadının, hızla devam ettiğini
söyledi. Paliç, "Ülkemiz, hiçbir ilaçlama olmadan doğal olarak ürettiği
kivileri ile önümüzdeki yıllarda dünyada adından daha sık söz
ettirecek.” dedi.
Nevzat Paliç, Cihan Haber
Ajansı'na(Cihan yaptığı açıklamada, Doğu Karadeniz’de 6,5 şeker oranına
ulaşan kivilerin hasadının 15 Kasım’da başladığını hatırlattı.
Bölgede kivi hasadının hızla devam ettiğini ifade eden
Paliç, "Ülkemizde yılda 40 bin ton dolayında kivi üretimi yapılıyor. Bu
üretilen kivilere karşılık tüketim miktarımız 70 bin ton. Aradaki 30 bin
tonluk açığı dış ülkelerden kivi ihraç ederek karşılıyoruz. Sarp’tan
Trabzon’a kadar olan bölgemizde 15 bin ton kivi üretimi yapıyoruz.
Ülkemizde en çok kivi üretimini de bölgemizde yapılıyor. Kivi hasadı
bölgede hızla devam ediyor. Üreticimiz ‘kar yağacak’ korkusuyla kivisini
erkenden topluyor. Bölgemizde kiviler için soğuk hava depoları az
olduğundan üreticimiz zararına fiyatlarla kivisini elinden çıkarıyor.
Üreticinin düşük fiyata kivi satmasının önüne geçebilmek için bölgede
acilen kiviler için yeterli soğuk hava depoları oluşturmalıyız.” diye
konuştu.
Birlik olarak kivi üretiminin
desteklenmesi adına faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Paliç,
"Kivimizi bugün pasta, dondurma, reçel, içecek ve birçok gıda yapımında
değerlendirebiliyoruz. Bölgemizdeki iklim ve hava şartları tamamen
organik kivi üretmemizi sağlıyor. Diğer kivi üretilen ülkelerin
birçoğunda kimyasal gübrelerle ve ilaçlamalarla kivi üretimi yapılıyor.
Hatta bazı ülkeler kivilerdeki şeker oranına bakmaksızın kivilerini
hasat yaparak ihraç ediyor. Ülkemiz, hiçbir ilaçlama olmadan doğal
olarak ürettiği kivileri ile önümüzdeki yıllarda dünyada adından daha
sık söz ettirecek.” şeklinde konuştu.