'Isınmada tasarrufun yolu bina yalıtımından geçer'
Isı, Su, Ses ve Yangın Yatırımcıları Derneği (İZODER) Teknik Uzmanı Güneş Yüzügür, havaların soğuduğu şu günlerde vatandaşların yakıttan tasarruf sağlayabilmesi için bina yalıtımlarının
Isı, Su, Ses ve Yangın Yatırımcıları Derneği (İZODER) Teknik
Uzmanı Güneş Yüzügür, havaların soğuduğu şu günlerde vatandaşların
yakıttan tasarruf sağlayabilmesi için bina yalıtımlarının önem
kazandığını söyledi.
Gemlik Belediyesi, İZODER ve Bursa
Makine Mühendisleri Odası tarafından düzenlenen 'Binalarda Isı Yalıtımı
ve Enerji Verimliliği' panelinde bina yalıtımı masaya yatırıldı. Makine
mühendisi Fikri Düşünceli, oda çalışmalarını, oda bünyesinde bulunan
meslekleri ve bağlı oldukları etik kuralları değerlendirdi. Kamu
yararına işbirliği aksi durumda da yerel ve merkezi yönetimlerle ters
düşebilme pahasına önemli çalışmalar yaptıklarını savunan Düşünceli,
hedeflerinin her zaman olduğu gibi demokratikleşebilen ve
sanayileşebilen Türkiye olduğunu anlattı.
Makine
mühendisi Kübra Özgüneş de konuşmasında binalarda enerji verimliliği ve
ısı yalıtım yönetmeliğinin TS 825 belgesiyle 1999 yılında çıkarıldığını
hatırlatarak, 2007 yılında da Enerji Verimliliği Kanunu'nun
çıkarıldığını hatırlattı. Enerji verimliliğinin artarken israfın da
önlenmesinin gerekçelerini slayt gösterimli sunumla açıklayan Kübra
Özgüneş, "Binaların enerjisini ne kadar verimli kullandığı çok
önemlidir." dedi.
2011 yılından bu yana enerji kimlik
belgesi zorunluluğunun getirildiğini kaydeden Özgüneş, binalarda da
beyaz eşyalarda olduğu gibi A ile G arasında ölçeklendirildiğini, A
belgesi alan binaların ısı yalıtımı ve enerji verimliliği konusunda
eksiksiz binalar olduğunu sözlerine ekledi.
"BİNA TEMELLERİNDE SU YALITIMI YOK"
İZODER
Teknik Uzmanı inşaat mühendisi Güneş Yüzügür de ısı yalıtım malzemeleri
ve uygulamalarını anlattı. Çağdaş yapı tasarımlarında 4 ana unsur
bulunduğunu vurgulayan Güneş Yüzügür, küresel ısınma ve iklim
değişikliği, deprem güvenliği, çevresel gürültü, enerji verimliliği ve
güvenliğinin ana unsurları teşkil ettiğini, ayrıca konfor ve yangın
güvenliğinin de önemli olduğunu söyledi.
1999 depremi
sonrasında yapılan araştırmalarda su yalıtımının öneminin de gözler
önüne serildiğini bildiren Yüzügür, "Maalesef binalarımızın temel
seviyelerinde su yalıtımı yok. Bu nedenle su yalıtım yönetmeliğinin de
biran önce çıkarılması gerek." diye konuştu.
Teknik ve
detaylı bilgilerini slayt gösterimiyle renklendiren Yüzügür, su yalıtım,
ısı yalıtım, enerji israfının binalarda korozyon ve çürümelere
sebebiyet verdiğini çarpıcı fotoğraflarla sergiledi.
Panel,
dinleyicilerin sorularının yanıtlanması ile son buldu. Belediye Başkan
Yardımcısı Mehmet Çelik, panelistlere çiçek takdim ederken, Gemlik
Belediyesi'nin bu tür organizasyonları devam ettireceğini belirtti.
Öte
yandan davetlilere okullarda dağıtılmak üzere Gemlik Belediyesi'nin
sivil toplum kuruluşları ile birlikte bastırdığı 'binalarda ısı yalıtımı
ve enerji verimliliği' konulu kitapçıklardan verildi.