"Azerbaycan'da Türkiye Haftası" sona erdi

Azerbaycan ve Türkiye düşünce kuruluşlarının katılımlarıyla ülkenin 3 ayrı şehrinde gerçekleştirilen "Azerbaycan'da Türkiye haftası" adlı program sona erdi.Konuyla ilgili basına açıklamalarda bulunan Azerbaycan Stratejik Araştırmalar Merkezi (SAM) Başkanı Ferhat Memmedov, Türkiye'nin dışişleri bakanlığına bağlı düşünce kuruluşu Stratejik Araştırmal

Azerbaycan ve Türkiye düşünce kuruluşlarının katılımlarıyla ülkenin 3 ayrı şehrinde gerçekleştirilen "Azerbaycan'da Türkiye haftası" adlı program sona erdi.

Konuyla ilgili basına açıklamalarda bulunan Azerbaycan Stratejik Araştırmalar Merkezi (SAM) Başkanı Ferhat Memmedov, Türkiye'nin dışişleri bakanlığına bağlı düşünce kuruluşu Stratejik Araştırmalar Merkezi ile ilişkileri geliştirmek adına memorandum imzaladıklarını bildirdi. Memmedov hafta çerçevesinde Azerbaycan'ın Lenkeran, Gence ve cephe hattına yakın Ağdam şehirlerinde toplantılar gerçekleştirdiklerini, Ağdam'da savaş mağdurlarıyla görüşme imkanı bulduklarını ifade etti. Memmedov hafta süresince yapılan toplantıların ortak gündeminin bölgede yaşanan gelişmeler ışığında, iki ülke ilişkilerini geliştirmek olduğunu söyledi. Memmedov hemen her konuda mevcut olan iyi ilişkileri daha da geliştirmek adına projeler üretmeye çalıştıklarını bildirdi.

Türkiye Stratejik Araştırmalar Başkanı Bülent Aras da iki ülke ilişkilerinin son dönemde yakaladığı olumlu gelişmeye dikkat çekerek, uluslararası politikada yakalanan hızlı gelişme gibi ilişkilerin ekonomi ve siyasi olarak da desteklenmesiyle ivme kazanacağını bildirdi. Aras gerek daha önce Türkiye'de yapılan Azerbaycan haftası gerekse de Azerbaycan'da yapılan Türkiye haftasının sonuçlarının her iki ülke açısından da son derece olumlu neticeler vereceğinden emin olduğunu ifade etti.

Geçtiğimiz yıl "Azerbaycan haftası" adıyla Erzurum, Trabzon ve Konya'da programlar yapılmış, karşılıklı olarak Azerbaycan ve Türkiye kamuoyu iki ülke meseleleri hakkında bilgilendirilmeye çalışılmıştı.

CİHAN